Materialer og udstyr
Boldrum
Hvert hold har et opbevaringsskab i boldrummet. Bolde er til fælles brug som forefindes i vogne og i boldreolen. Boldrummet skal altid efterlades aflåst også i forbindelse med træningen. Alt udstyr skal lægges tilbage på plads efter endt brug og ikke oven på skabene eller på gulvet. Der er ikke adgang for spillere og forældre i boldrummet.
Bolde
Hver årgang er udstyret med 24 indelåste bolde som kun trænerne har adgang til. Systemet er til for at minimere tabet af bolde samt sikre at alle hold har et stort antal bolde til at træne med.
Der er derfor vigtigt at spillere og trænere efter hver træning gør følgende:
- Samler og tæller boldene så der er 24 bolde igen til næste træning.
- Behandler vores bolde godt. Det opnås ved ikke at skade boldene ved fx at sidde på dem, presse dem imod træer, stolper etc. Samt undgå at spille på grus og asfalt.
Såfremt en bold bliver væk eller går i stykker meldes det til den materiale ansvarlige.
Se her DBUs regler for boldstørrelse for de enkelte årgange.
Overtræksveste
Som ved bolde, er det vigtig at tælle vestene både før og efter træning. Vestene deles med andre hold og SKAL hænges på ringen/krogen efter træning. Spiller man i regnvejr så vestene er våde, skal de naturligvis hænges til tørre. Hvis de ligger i en klump bliver de jordslået. Er vestene beskidte tages de med hjem til vask. Husk at returnere vestene hurtigst muligt, da andre hold også har brug for vestene.
Kampdragt – optælling og brug
Ved sæsonstart kontrollere trænerstaben holdets kampudstyr (trøjer, bukser og strømper) i årgangens boldskab. Er der mangler på kampudstyr skal dette meddelelses til klubben materialeansvarlige.
Efter hver kamp, sørger træneren/holdlederen for at få vasket tøjet – dette kan evt. uddeles til forældrene, som kan vaske på skift. Husk igen at tælle udstyret. HUSK: Trøjer + bukser må IKKE komme i tørretumbleren, da logoet derved falder af.
Ved sæsonafslutningen inden sommerferien, kontrollere trænerstaben holdets kampudstyr (trøjer, bukser og strømper) og andet udstyr i det tildelte opbevaringsskab. Den materialeansvarlige vil herefter gennemgå udstyret og sikre sig at alt udstyre er i god stand.
Materialeansvarlig
Der er fra Bestyrelsens side udpeget en materialeansvarlig som står for indkøb af materialer. Har årgangen brug for nye /udskiftning af materiale, skal den materialeansvarlige kontaktes, som herefter vil foretage evt. køb/bestilling. Det skal således gøres opmærksom på, at det ikke er den enkelte træner/holdleder der skal forestå evt. indkøb i Sports World eller andre steder på vegne af Hammel GF Fodbold, dette overlades til den materialeansvarlige.
Køb af udstyr til årgangen uden om bestyrelsen/materialeudvalget er for egen regning og må ikke bære klublogo og navn.